Dolgu

Kanal Tedavisi Nedir?
Dişlerde bulunan sinirin tahriş olarak görevini yerine getirememesi durumunda, dişin iç kısmında bulunan pulpa odasının doldurulmasını sağlayan pulpa dokusunun diş hekimlerince tedavi edilmesine kanal tedavisi denir.

Kanal Tedavisinin Amacı Nedir?
Diş sinirlerinden kaynaklanan sorunun tedavi edilmesi ve dişin çevresindeki diğer dokuların kanal tedavisi sayesinde sağlıklı kalmasıdır. Kanal tedavisi, diş sinirinin içini doldurduğu yerde bulunan enfeksiyonların diğer diş dokularına ve bölgelerine zarar vermesini engellemek için uygulanır.

Kanal Tedavisine Neden İhtiyaç Duyulur?
Kanal tedavisine ihtiyaç duyma nedenlerinin en başında diş çürükleri gelir. Diş çürüğünde bakteriler diş sinirlerinin bulunduğu noktaya kadar ilerleyebilir. Bunu engellemek için kanal tedavisine başvurulur. Dişinize veya çenenize aldığınız bir darbe, dişinizin içindeki pulpa dokusunu öldürebilir. Bu nedenle dişe iletilen kan dolaşımı kesilir. Bunun sonucunda da diş cansızlaşır ve renklenir. Bunun düzeltilmesi için kanal tedavisi uygulanmalıdır. Düzgün yapılamayan dolgunun sonucunda çürük ilerlemesi devam eder. Bu durumlarda da kanal tedavisi uygulanır. Diş eti rahatsızlıklarında da kanal tedavisine ihtiyaç duyulabilir. Diş eti dişin enfeksiyon odağı olmuşsa burada bulunan bakteriler, küçük yan kanallar sayesinde diş pulpasına ulaşır ve diş sinirinin zarar görmesine yol açar. Bunun tedavisi de kanal tedavisi olmaktadır.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?
Kanal tedavisinin aşamaları oldukça önemlidir. Bazı noktalara önemle dikkat edilmelidir. Kanal kök tedavisine başlarken ilk önce dişin iç kısmında oluşan bakteriler ve buradaki sinir dokusunun yıkılmasının ardından artıklar ve toksinlerin temizlenmesi gereklidir. Bu temizlik yapılmadan kanal tedavisine başlanması ise vücutta iltihaptan dolayı oluşan reaksiyonla karşılaşılabilir.
Kanal kök tedavisi yapılacaksa dişe anestezi uygulanarak kişinin acı hissetmemesi sağlanır. Hastanın dişinde dolgu bulunuyorsa bu dolgular çıkartılır. Dişte çürük varsa çürük dokuda tamamen temizlenir. Bu işlemden sonra kök kanal içerisinde bulunan sinir ve damar dokularının temizlenmesi için ince aletler ile çalışılır. Bu sırada dezenfektanlar yardımı ile diş kökünün içinin temiz tutulması sağlanır.
Kök kanal tedavisinde tam olarak kökün uç kısmına ulaşmak için, doğru tedavinin uygulanması için diş röntgeni çekilebilir. Diş hekimi bazen bu işlemler için diş röntgeni istemeyebilir. Röntgen yerine bu tespiti Apekslocater adlı cihazla gerçekleştirebilir. Özellikle gebe bayanları röntgen ışığına maruz bırakmamak açısından bu cihaz kullanılır.
Temizleme işlemleri bittikten sonra; tespit sonuçlarına göre diş hekimi, kanalı genişletme ve şekillendirme işlemine başlar. Bu işlem sırasında rotary sistem tekniğinden yararlanılır. İşlem tamamlandıktan sonra; tek seans veya çok seans işlem olacağı belirlenir. Buna göre tedavi planı çıkarılır.

Tek Seans Kanal Tedavisi :
Kanalın içi paperpoint yardımı ile kurutulur.
Kanalın içi, dolgu maddesi (pat ve guta parke) ile doldurulur.
Eğer gerekirse üzerine post veya kron kaplama yapılarak yenileme çalışmasına son verilir.

Çoklu Seans Kanal Tedavisi :
Ara seanslarda kök kurutulmasının ardından, dişte bir sorun ve enfekte olup olmadığı kontrol edilir. Bu durum devam ediyorsa dişe kalsiyum içerikli ilaç verilerek yaklaşık 10 gün kadar beklenilir.
Tüm bu sorunların ortadan kalkması ile birlikte normal kanal tedavisine devam edilerek diş yenilemesi tamamlanır.

Kanal Tedavisi Sırasında Tedaviyi Gören Hasta Acı Duyar mı?
Kanal tedavisi yapılmadan önce hastaya anestezi uygulanır. Bu nedenle herhangi bir acı söz konusu değildir. Bazı durumlarda da anesteziye karşın acı duyan hastalar olmaktadır. Bu durumda da dişin içerisine anestezi uygulanarak kişi tamamen uyuşukluk hisseder.

Kanal Tedavisi Zamanında Yapılmazsa Ne Olur?
Kanal tedavi gereken diş hastaya oldukça ağrı çektirmektedir. Bazı hastaların da acı eşikleri değişkenlik gösterdiği için diş hekimine başvurmaları gecikir. Bu nedenle tek seansta çözülebilecek durum varken, geç teşhis edildiği için seans süresi uzayabilir. Geç kalınan durumlarda da bazen diş apse yapar ve şişmeye başlar.

Kanal Tedavisinden Sonra Ağrı Olur mu?
Kanal diş tedavisi ardından ağrı olmaz. Ağrı ile karşılaşılan durumlarda diş tekrar enfeksiyon kapmış olabilir. Bu durumda da tedavi restore edilmelidir.

Kanal Tedavisi Gören Dişin Ömrü Nedir?
Kanal diş tedavisi geçiren dişlerin uzun dönem sağlıklı kalmasını sağlamaya yarayacak kuvvetli bir restore işlemi yapılmalıdır. Kanal tedavisi gören dişlerde çürük oluşumuna devam edebilir. Bu nedenle hasta bu şekilde tedavi görse bile çürüğü önlemek için dişine uygun bakımları yapması gerekmektedir. Düzgün bakım sağlandığı zaman ve diş hekimine rutin kontrollere gidildiği takdirde, kanal diş tedavisi gören dişin ömrü oldukça uzun olacaktır.

Kanal Tedavisinde Teknoloji Ürünler Kullanmanın Hastaya Faydası Var mıdır?
Kanal tedavilerin başarı oranını artıran en önemli husus, güncel ve kaliteli kullanılan kanal içi dolgu malzemeleridir. Sızdırmayan ve kaliteli ürünler, tekrar eden enfeksiyonları önler. Bunun yanı sıra; diş hekimleri bir çok kez röntgen istemek yerine, günümüz cihazlarından rotary sistem ve apexlocateri tercih etmektedirler. Bu cihazlar sayesinde de hastalar aşırı röntgen ışığı alımından uzaklaştırılır. Bu nedenle teknoloji ürünleri tercih edilmesinin hastalara bir çok faydası bulunmaktadır. Özellikle hastanın  konforu açısından önemlidir.

Uyarı

Sitemizdeki bulunan bilgiler internet ortamında kullanıcıyı bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmış olup; asla kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir. Sitemizde kanuna aykırı ilan ve reklam yapma kastı bulunmamaktadır.